Plachty
NIKE měla původní plachty z mačkaného šusťáku. Na jaře 2016 dostala nové plachty ze Skytexu. Plachty jdou refovat.
EF language má originál materiál na výrobu skutečných plachet "dospělých" lodí.
Ostatní modely jsou vybaveny plachtami z materiálu Skytex (Francie) na výrobu kitů. Berevná loga, polepy (např. Alinghi a Banque Populaire) jsou vyrobeny z barevných samolepících tapet. Reklamy a čísla jsou vyrobeny na plotru u firem na polepování aut.
Alinghi má plachty obšité i s vyšitými kapsami na vzpíry, jezdci jsou také všité.
Technologie postupuje i v mé výrobě modelářských plachet a proto Groupama má již plachty lepené, pouze lem je obšitý. Jsou lepené i výztuhy v rozích plachet. Jezdci a vzpíry jsou vlepeny samolepící páskou na opravy kitů.
Všechny plachty jsou stahovací (s jezdci ve stěžni). Groupama může hlavní plachtu (v případě silného větru) dokonce i zrefovat do tzv. Lazy Jacků. Nový model IMOCA 60 - Banque Populaire, je také vybaven Lazy Jacky. Plachty ale refovat půjdou obtížně, kvůli velkému množství reklamních polepů. Vzpíry jsou vyřezané z plastu.
Plachty jsou šity doma, u firmy U/S - UHLIK/SAILS. Mojí maminky .
Plachty na model Santa Maria byly ve stavebnici již předtištěné. Stačilo je pouze vystřihnout, vykoupat ve velmi sladké vodě a nechat uschnout na lahvi, aby držely správný tvar.